Algemene bezoekersvoorwaarden en veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Vragen over openingstijden

Wat zijn de openingstijden van de servicebalie?:

  • De servicebalie is telefonisch bereikbaar van dinsdag t/m vrijdag van 13.00 uur tot 15.00 uur.
  • Aan de balie kunt u terecht van dinsdag t/m vrijdag tussen 15.00 en 17.00 uur.
  • Voor het afhalen van uw kaarten kunt u vanaf één uur voor aanvang van de voorstelling terecht. De servicebalie sluit dan om 20.30 uur.
  • In het weekend en op feestdagen is de servicebalie 1 uur voor aanvang geopend (enkel voor het afhalen van kaarten voor de voorstelling). Tijdens de zomervakantie en kerstvakantie gelden er gewijzigde openingstijden. 
  • De deuren van Het Park zijn geopend vanaf 1 uur voor aanvang van de voorstellingen.
Vragen over gekochte kaarten

Ik ben mijn kaarten kwijt, wat nu?
Bij de servicebalie kunt u op de avond van de voorstelling een kopiekaart halen (er kan wel om een legitimatie gevraagd worden). De kosten hiervan zijn €1,- per kopiekaart.

Kan ik kaarten ook teruggeven?
Mocht u verhinderd zijn voor een voorstelling waarvoor u al kaarten heeft, dan kunt u uw kaarten ruilen of retourneren tot één week voor de betreffende voorstelling (uitgezonderd kaarten gekocht in een serie). Dit kan alleen door middel van een e-mail te sturen naar servicebalie@hetpark.nl. Bij het retour brengen van de kaart(en) blijft het aankoopbedrag minus de administratiekosten in tegoed staan op naam en adres van degene die de kaarten besteld heeft. Deze kan het tegoed gebruiken om een andere voorstelling uit te zoeken. Het tegoed is niet overdraagbaar en niet inwisselbaar voor een cadeaubon of contanten. Het tegoed is geldig tot een jaar na uitgiftedatum. De administratiekosten hiervoor bedragen €2,50 per kaart.

Kan ik mijn kaarten weggeven aan iemand anders ondanks dat ze op mijn naam staan?
U kunt uw kaarten altijd aan iemand anders geven. Houd er wel rekening mee dat u nog altijd de informatie ontvangt over de voorstelling, als daarmee iets aan de hand mocht zijn (bijv. wijziging in tijd, wijziging in datum). Dit omdat de kaarten op uw naam staan.

Kan ik mijn abonnement laten vervallen?
Dit is mogelijk, de administratieve kosten hiervan zijn €12,50. 

Vragen over reserveringskosten

Ik koop mijn kaarten via internet en laat ze per e-mail bezorgen. Wat zijn hiervan de kosten?
De kosten hiervoor zijn de tijdelijke restauratietoeslag van € 0,50 per kaart én reserveringskosten á € 2,- per kaart met een maximum van € 7,50.

Ik koop mijn kaarten via internet en ontvang ze graag per post. Wat zijn hiervan de kosten? 
De kosten hiervoor zijn de tijdelijke restauratietoeslag van € 0,50 per kaart én reserveringskosten á € 2,- per kaart met een maximum van € 7,50 plus €2,50 verzendkosten.

Ik boek mijn kaarten via de servicebalie (e-mail / telefonisch) of aan de balie; wat zijn hiervan de kosten? 
U betaalt de tijdelijke restauratietoeslag van € 0,50 per kaart én reserveringskosten á € 2,- per kaart met een maximum van € 7,50.  Als u de kaarten en factuur per post wenst te ontvangen zijn de kosten €7,50 plus €2,50 verzendkosten.

Wachtlijst/Uitverkochte voorstellingen

Als een voorstelling is uitverkocht, kan ik dan mijn geld terugkrijgen als ik niet naar de voorstelling kan gaan?

Tot 7 dagen voor de voorstelling kunt u de kaarten terugbrengen aan de servicebalie, dan wordt het bedrag omgezet in een tegoed. Geld terug is helaas niet mogelijk. (zie 'Kan ik kaarten ook teruggeven?')

Indien er een wachtlijst bestaat voor de voorstelling die u niet kan bezoeken, kunt u ons mailen tot 4 dagen voor de voorstelling. Als het lukt om de kaarten door te verkopen, wordt het bedrag van de tickets onder aftrek van de administratiekosten in tegoed gezet. Kosten hiervoor bedragen €2,50 per doorverkochte kaart. Mocht dit niet lukken dan kunnen wij de kaarten niet retourneren.

Hoe kan ik mezelf op de wachtlijst plaatsen als een voorstelling is uitverkocht?
Als een voorstelling is uitverkocht, verschijnt er op de website bij de betreffende voorstelling een knop 'wachtlijst'. Als u deze button aanklikt, kun u zich inschrijven voor de wachtlijst als u een account heeft. Indien u geen account heeft, kunt u deze aanmaken.

Hoe werkt de wachtlijst precies?
Zodra er kaarten terugkomen van een uitverkochte voorstelling, gaan wij de bezoekers bellen die op de wachtlijst staan. Het is voor ons belangrijk daadwerkelijk contact te hebben met iemand die op de lijst staat, omdat wij de kaarten vaak dezelfde dag ook weer willen verkopen. Bent u niet thuis op het moment dat wij bellen, dan bellen wij automatisch de volgende op de lijst. Wij spreken geen antwoordapparaten in. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Kan ik ook op de wachtlijst worden geplaatst als ik de kaarten voor een andere dag die ook uitverkocht is, wil ruilen?
U kunt zich ook op de wachtlijst laten plaatsen indien u voor dezelfde voorstelling maar dan met een andere datum wilt ruilen en deze ook uitverkocht blijkt te zijn. Als meerdere mensen dit hebben gedaan kunnen wij kijken of er iemand is die met u kan ruilen.

Vragen over garderobe

Hebben jullie een garderobe?
Ja wij hebben een garderobe, als u voor de foyer met de trap naar beneden gaat loopt u hier tegen aan.

Wat als ik mijn garderobe nummertje kwijt ben?
Als u uw nummer kwijt bent brengen wij hiervoor €10,- in rekening. 

Vragen over cadeaubonnen en Podium Cadeaukaarten

Verkopen jullie ook cadeaubonnen?
Wij verkopen de Podium Cadeaukaart. Deze kaart ziet eruit als een pinpas en kan opgewaardeerd worden vanaf €10. 

Papieren theaterbonnen kunnen niet worden gebruikt als betaalmiddel bij internetreservering. Deze kunt u wel als betaalmiddel gebruiken bij de servicebalie in ons theater. Als u uw bestelling heeft gedaan via internet kunt u de bonnen ook daarna bij de servicebalie inleveren, waarna het bedrag (maximaal ter hoogte van het ticketbedrag) wordt teruggestort op uw rekening.

Welk bedrag staat er op Podium Cadeaukaart?
U kunt zelf bepalen welk bedrag (vanaf €10) u op de Podium Cadeaukaart zet. 

Hoe lang is een Podium Cadeaukaart geldig?

De Podium Cadeaukaart is geldig tot 3 jaar na uitgifte. Zie meer informatie op de website van Podium Cadeaukaart, klik hier.

Wat gebeurt wanneer niet het gehele bedrag van de kaart gebruikt wordt?

Het bedrag wat u moet afrekenen wordt van de kaart afgeschreven, het overige bedrag blijft op de kaart staan.

Kan ik Podium Cadeaukaarten ook via het internet verzilveren?
U kunt uw Podium Cadeaukaart ook verzilveren bij betalingen via internet. Tijdens het reserveren krijgt u de optie ‘betaalmiddel’ en dan klikt u de Podium Cadeaukaart aan. In het scherm dat zich vervolgens opent, voert u de code in die op de achterkant van de kaart staat. Daarnaast wordt ook om de verificatiecode gevraagd die zich onder de kraslaag aan de achterkant van de kaart bevindt. Als het tegoed op de kaart niet voldoende is voor het gehele aankoopbedrag kunt u het resterende bedrag met een andere betaalmethode (iDeal) voldoen. Een eventueel restbedrag blijft op de kaart staan staan en kunt u bij een volgende reservering gebruiken.

Kan ik ook andere cadeaukaarten bij Het Park verzilveren?
Het Park accepteert alleen de Podium Cadeaukaart als betaalmiddel. Andere bonnen (waaronder de Kunst en Cultuurkaart, VVV bonnen, de Entertainmentcart, Musicalbon etc.) accepteren wij niet, uitzondering is de Omring Cadeaukaart.

Vragen over automatische incasso

Met het insturen van een bestelbon waarbij u tekent voor incasso gaat u akkoord met de algemene voorwaarden. Hierbij machtigt u Het Park tot éénmalig automatische incasso met rekeningnummer NL90 RABO 0136269079. U verplicht zich tot afname van de toegewezen plaatsbewijzen, ook als u minder voorstellingen krijgt toegewezen dan u heeft besteld. Als u het oneens bent met deze afschrijving, kunt u het laten terugboeken. Neem hiervoor binnen acht weken contact op met uw bank en vraag uw bank naar de voorwaarden.

Vragen over tegoedbonnen

Hoe wissel ik een tegoed in?
U kunt uw tegoed inwisselen via onze website en via de servicebalie. Op de website dient u een account aan te maken met het emailadres waar u uw voorstellingen mee heeft gereserveerd. In dit account kunt u de voorstellingen en uw tegoed terugvinden. Als u een reservering maakt via de site met inlog in uw account, wordt uw tegoed zichtbaar op het moment dat u in het betalingsgedeelte van de reservering komt. Hier komt u nadat u akkoord bent gegaan met de voorwaarden. Uw gekochte kaarten kunt u via uw account downloaden en printen.

U kunt uw tegoed ook inwisselen aan de servicebalie. Neem uw tegoedbon mee en geef uw postcode en huisnummer door aan de servicebaliemedewerker. Het tegoed zal verrekend worden met uw reservering.

Korting / Jongerenkorting

Op veel voorstellingen wordt op de dag van de voorstelling 50% korting verstrekt aan jongeren t/m 21 jaar. Uitzondering hierop zijn tickets voor jeugd- en familievoorstellingen en voorstellingen waarop geen kortingen mogen worden gegeven. Tickets voor deze korting kunnen uitsluitend op de dag van de voorstelling aan de balie worden gekocht, op vertoon van legitimatie.

Rolstoelplaatsen

Kan een rolstoelplaats ook via het internet gereserveerd worden?
Helaas is het niet mogelijk om via het internet een rolstoelplaats te reserveren. U kunt dit met de servicebalie regelen via e-mail, telefonisch of aan de balie.

Waar zijn de rolstoelplaatsen in de zaal?
Er zijn in de Hamletzaal rolstoelplaatsen op rij 2 en 3 (2 rolstoelplaatsen) en ook op het balkon is 1 rolstoelplaats.
In de Othellozaal zijn 2 rolstoelplaatsen beschikbaar voor de tribune.

Kan iemand die ik meeneem naast mij zitten als ik een rolstoelplaats reserveer?
Als u gebruik maakt van een rolstoelplaats kan degene die met u mee gaat inderdaad naast u zitten.

Oordopjes

Ik vind het geluid te hard staan in de zaal, wat kan ik hieraan doen?
Bij de servicebalie is het mogelijk om voorafgaand aan de voorstelling oordopjes aan te schaffen. De oordopjes hebben een uitstekend muziekfilter, veilige geluidsdemping, zitten comfortabel, zijn makkelijk mee te nemen en herbruikbaar. 

Kindervoorstellingen

Hebben jullie ook stoelverhogers?
Speciaal voor kindervoorstellingen hebben wij een beperkt aantal stoelverhogers (200 stuks). Deze zijn gratis verkrijgbaar bij de garderobe of staan klaar bij de ingang van zaal. De stoelverhogers zijn alleen geschikt voor kinderen. Uiteraard kunt u ook uw eigen stoelverhoger meenemen.

Mogen kleine kinderen op schoot?
Voor kinderen dient u gewoon een stoel te reserveren voor een voorstelling. Als meerdere mensen in de zaal een kind op schoot laten zitten, hebben de kleinste bezoekers in de rij erachter hier hinder van. Uitzondering hierop is het 'Peuter & Kleuter festival' en de 'Babyconcerten'. Alleen de allerkleinsten (baby’s en kinderen tot 1 jaar) die met hun ouders/broertjes en zusjes meegaan mogen op schoot van één van hun ouders zitten.

Vragen over parkeren

Waar kan ik parkeren?
Onder het theater ligt een openbare parkeergarage en in de directe omgeving van het theater zijn voldoende parkeerplaatsen op loopafstand. In de parkeergarage en op de Lambert Melisweg kunt u alleen betaald parkeren.  Kijk voor alle parkeerplekken en regels op www.hoorn.nl/parkeren-bezoekers

Waar kan ik mijn klacht kwijt over parkeren parkeergarage?
De parkeergarage en omliggende parkeergelegenheden worden beheerd door de gemeente Hoorn. Wie vragen over het parkeren heeft, kan terecht bij het bureau Stadstoezicht. Dat kan door te mailen naar parkeren@hoorn.nl 

Hoeveel parkeerplaatsen zijn er onder de schouwburg?
De parkeergarage bevat 135 parkeerplaatsen, waarvan 3 invalidenplaatsen.

Beschikt de garage ook over een invalidenparkeerplaats?
De parkeergarage beschikt over 3 invalidenparkeerplaatsen.

Kan ik ook met een lift vanuit de parkeergarage in het theater komen?
Vanuit de parkeergarage begeeft u zich naar de garderobe. Naast de balie van de garderobe vindt u de lift. Indien het theater gesloten is, kunt de lift niet gebruiken. Om de garage te verlaten gaat u links af naar de uitgang. Links van de trap die u ziet, bevindt zich een pad welke schuin oploopt en op de stoep naast de openbare weg uitkomt.

Vragen over groepsreservering

Kan ik een voorstelling met een groep bezoeken?
Er bestaat een mogelijkheid om met een groep een voorstelling te bezoeken. Wij moeten hiervoor altijd eerst toestemming aan het betreffende gezelschap vragen, maar meestal is het geen probleem. Wij praten over een groep indien deze bestaat uit 15 personen of meer.

Krijg ik korting als ik met een groep kom?
Voor de meeste voorstellingen bedraagt de groepskorting €2,- per persoon (v.a. 15 personen).

Kunnen jullie ook arrangementen aanbieden voor een groep?
Wij kunnen een hele avond uit voor u organiseren met diverse mogelijkheden zoals koffie met gebak voor aanvang, in de pauze een drankje, na afloop een nazit of misschien wel een diner vooraf. Bijna alles is mogelijk! Neemt u gerust contact met ons op.

Vragen over rondleidingen

Kan ik ook een rondleiding door het gebouw krijgen?
Schouwburg en Congrescentrum Het Park verwelkomt groepen voor een kijkje achter de theaterschermen. Groepen vanaf 10 personen zijn van harte welkom. U kunt zich opgeven via servicebalie@hetpark.nl.

Het gebouw

Is er een lift aanwezig in het gebouw?
Het gebouw beschikt over een de lift die u vanuit de parkeergarage het theater in brengt en over een lift welke u naar de theaterzalen brengt. Hiermee zijn de ingangen 2, 4 en 5 van de Hamletzaal bereikbaar.

Indien het theater gesloten is, kunt u de lift vanuit de parkeergarage niet gebruiken. Om de garage te verlaten gaat u links af naar de uitgang. Links van de trap die u ziet, bevindt zich een pad welke schuin oploopt en op de stoep naast de openbare weg uitkomt.

Beschikt Schouwburg en Congrescentrum Het Park over invalidentoiletten?
Ja, het theater beschikt over 2 invalidentoiletten in de foyer (vlakbij zaalingang 1 en bij zaalingang 3 beneden).

Huren en gebruik van zalen en andere ruimtes in Schouwburg en Congrescentrum Het Park 

Gelden er algemene voorwaarden voor het huren van zalen en andere ruimtes van Het Park?
Ja, graag wijzen wij onze huurders op de algemene voorwaarden die van toepassing zijn als de activiteit in een definitieve huurovereenkomst is vastgelegd. Klik hier voor meer informatie over de voorwaarden voor het huren van zalen en andere ruimten, gebruik van zalen en andere ruimten en de verplichtingen van Het Park.

Vragen over arrangementen

Is het mogelijk bij de middagvoorstellingen een luncharrangement bij te boeken en zo ja, waar bestaat dit arrangement uit?
Ja het is mogelijk een lunch te bestellen bij de middagvoorstellingen. Het arrangement bestaat uit een heerlijke driegangenlunch voorafgaande aan de voorstelling. Geniet van een heerlijke soep, ambachtelijk belegd brood en koffie met gebak. Het arrangement is beschikbaar bij alle middagvoorstellingen in Het Park. U kunt dit arrangement  bijboeken bij de desbetreffende middagvoorstelling. Hierbij kunt u kiezen uit drie variaties: vlees, vis of vegetarisch.

Algemene voorwaarden VSCD

Bekijk hier de algemene bezoekersvoorwaarde van de VSCD.