Veelgestelde vragen
Blader hieronder door onze veelgestelde vragen.

Kaartverkoop nieuw seizoen
De kaartverkoop is in twee delen:
- De voorverkoop start op dinsdag 27 mei 2025 om 13.00 uur. Je moet dan minstens 4 voorstellingen tegelijk boeken. De voorverkoop eindigt op woensdag 4 juni 2025.
- De losse kaartverkoop begint op donderdag 5 juni 2025 om 13.00 uur. Je kunt dan ook één voorstelling kiezen.
Nee, iedereen mag tegelijk starten met boeken. Wél geldt een minimaal te bestellen voorstellingen. Als je minimaal 4 voorstellingen boekt, word je automatisch abonnee. Voorstellingen die je eerder al kocht voor seizoen 2025-2026 tellen mee.
De brochure wordt verspreid vanaf woensdag 21 mei. Indien je na dinsdag 27 mei géén brochure hebt ontvangen, kun je ervan uitgaan dat je deze ook niet meer ontvangt. Ben je woonachtig in de omgeving van Hoorn, dan vragen wij je om deze bij de servicebalie zelf op te komen halen. Is dit niet mogelijk of woon je te ver weg, dan kan je er een aanvragen door te mailen naar servicebalie@hetpark.nl.
Je bent abonnee als je 4 of meer voorstellingen tegelijk koopt:
- Zilver: 4 t/m 7 voorstellingen
- Goud: 8 t/m 11 voorstellingen
- Platina: 12 of meer voorstellingen
Voor Zilver (4+ voorstellingen):
- Geen extra kosten bij e-tickets
- Kaarten kosteloos retourneren/ruilen tot 4 dagen voor de voorstelling
- Gratis naar inleidingen (gekocht in de voorverkoop, indien beschikbaar)
- Als eerste op de hoogte van nieuwe en bijgeboekte voorstellingen
Voor Goud (8+ voorstellingen):
- Geen extra kosten bij e-tickets
- Kaarten kosteloos retourneren/ruilen tot 4 dagen voor de voorstelling
- Gratis naar inleidingen (gekocht in de voorverkoop, indien beschikbaar)
- Als eerste op de hoogte van nieuwe en bijgeboekte voorstellingen
- Uitnodiging voor de Seizoenspresentatie
- Géén extra kosten bij latere aankopen in de loop van seizoen 2025-2026
Voor Platina (12+ voorstellingen):
- Geen extra kosten bij e-tickets
- Kaarten kosteloos retourneren/ruilen tot 4 dagen voor de voorstelling
- Gratis naar inleidingen (gekocht in de voorverkoop, indien beschikbaar)
- Als eerste op de hoogte van nieuwe en bijgeboekte voorstellingen
- Uitnodiging voor de Seizoenspresentatie
- Géén extra kosten bij latere aankopen in de loop van seizoen 2025-2026
- Gratis kaarten voor een aantal speciale voorstellingen (info volgt in september per mail)
Ja, alle voorstellingen die je eerder hebt geboekt voor seizoen 2025-2026 tellen mee.
Nee, inleidingen tellen niet mee voor het aantal minimaal te bestellen ‘voorstellingen’.
Uitgestelde tickets of Smart tickets houdt in dat je op de dag van de voorstelling om 00.01 uur je tickets per e-mail toegestuurd krijgt. We hebben deze keuze gemaakt om zo het doorverkopen van voorstellingstickets tegen te gaan. In je persoonlijke account kan je altijd je gereserveerde voorstellingen terugvinden. Daarnaast ontvang je twee dagen voor de voorstelling een servicemail met meer informatie over de voorstelling.
Ja, telefonisch reserveren is mogelijk tijdens onze openingstijden op 0229-291000. Online boeken gaat meestal sneller.
De servicebalie is speciaal voor de voorverkoop en losse kaartverkoop extra geopend. Wij zijn zowel aan de balie als telefonisch geopend van dinsdag t/m vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur. Dit geldt voor de periode 27 mei t/m 6 juni 2025. Let op: Hemelvaart gesloten.
We werken momenteel met ‘uitgestelde tickets’ voor de meeste voorstellingen in seizoen 2025-2026. Je ontvangt je ticket pas op de dag van de voorstelling, om 00.01 uur. Je kunt je boeking altijd zien in je (online)account. Mocht je twijfelen, neem dan contact op met onze servicebalie via servicebalie@hetpark.nl
Voor onderstaande voorstellingen werken we niet met uitgestelde tickets. Van deze voorstellingen ontvang je wel direct je tickets:
13-09 Bee Gees by Maincourse – Tribute Battle of the Bands (reprise)
18-09 Mr. Jones & Just in Case – The ultimate Tom Jones tribute show
19-09 Christel de Laat – En door!?
20-09 Klaas van der Eerden – Blijven drijven (reprise)
02-10 Raymond Mens – Nieuws als Wapen (try-out)
03-10 Fabian Franciscus – Loskomen (reprise)
22-10 HAEVN
14/15/16-11 Malle Babbe (reprise)
28-11 10CC
21-01 Daniël Arends
06-02 Marjolijn van Kooten – Aan mij zal het niet liggen
15-04 Oxygen – DELUSION II – THE FINAL CHAPTER
09-05 Yori Swart – Don’t keep me waiting
Één van de voordelen van Platina abonnee worden is dat je gratis tickets ontvangt. Er wordt gekeken naar een gemiddeld aantal tickets in het abonnement. In september 2025 krijg je een e-mail met de geselecteerde voorstellingen waarvoor je gratis tickets kunt ontvangen. Het is ook mogelijk deze te doneren wanneer je er zelf geen gebruik van maakt.
Ja, je kunt je tickets ruilen tot 4 dagen voor de voorstelling indien je een abonnement hebt. Anders is het één week voor de voorstelling.
Je betaalt alle voorstellingen in één keer, via iDEAL. Het is mogelijk dan ook tegoed in te wisselen of een cadeaubon in te voeren. Je ziet altijd eerst een overzicht van je bestelling en daarna kan je betalen.
Wanneer je liever gespreid wil betalen, dan vragen we je contact op te nemen met de servicebalie om een betalingsregeling te treffen.
Ja, bij het reserveren kun je zelf je stoelen kiezen, zolang die nog beschikbaar zijn.
Bij sommige voorstellingen is er korting voor jongeren (50% korting op de dag van de voorstelling) of CJP-kaarthouders (tot 30 jaar). Dit staat op de pagina van de voorstelling en brochure.
Algemeen
De openingstijden van de servicebalie zijn:
- Telefonisch: dinsdag t/m vrijdag van 13.00 tot 15.00 uur.
- Aan de balie: dinsdag t/m vrijdag van 15.00 tot 17.00 uur.
- Kaarten afhalen: vanaf één uur voor de voorstelling. De balie sluit bij aanvang van de voorstelling(en).
- Deuren open: vanaf één uur voor de voorstelling of het evenement.
- Er gelden soms andere tijden tijdens de zomer- en kerstvakantie, houd hiervoor de website in de gaten.
Geen zorgen! Haal een kopiekaart bij de balie op de avond van de voorstelling. Kosten: € 1,- per kaart. Neem je legitimatie mee.
Ruilen of retourneren kan tot één week voor de voorstelling (niet voor de series). Stuur een e-mail naar servicebalie@hetpark.nl. Het aankoopbedrag, minus € 2,50 administratiekosten per kaart, blijft als tegoed staan. Dit tegoed is één jaar geldig en niet overdraagbaar.
Ja, dat kan. Degene die de kaarten heeft gekocht, blijft wel de eigenaar en ontvangt dus (gewijzigde) informatie over de voorstelling via de mail.
Let op! Bij voorstellingen waarbij gebruik wordt gemaakt van Smart tickets kunnen kaarten niet worden weggeven.
Ja, dat kan. De kosten hiervoor zijn € 12,50. Stuur hiervoor een email naar servicebalie@hetpark.nl
Reserveringskosten
Je kunt online kaarten kopen en per e-mail ontvangen. De kosten hiervoor bedragen € 2,- per kaart, met een maximum van € 6,-.
De reserveringskosten zijn € 2,- per kaart met een maximum van € 6,- plus € 2,50 verzendkosten.
Je betaalt hiervoor reserveringskosten van € 2,- per kaart met een maximum van € 6,-. Als je de kaarten en factuur per post wilt ontvangen, zijn de kosten € 7,50 plus € 2,50 verzendkosten.
Wachtlijst/Uitverkochte voorstellingen
Tot 7 dagen voor de voorstelling kan je je kaarten annuleren via de servicebalie. Het bedrag wordt dan omgezet in een tegoed. Geld terug ontvangen is helaas niet mogelijk.
Als er een wachtlijst is voor de voorstelling die je niet kunt bezoeken, mail ons dan tot 4 dagen voor de voorstelling. Als we de kaarten kunnen doorverkopen, wordt het bedrag, minus € 2,50 administratiekosten per kaart, in tegoed gezet. Lukt dit niet, dan kunnen we de kaarten niet retourneren.
Als een voorstelling is uitverkocht, verschijnt er bij de voorstelling een knop ‘wachtlijst’. Als je deze button aanklikt, kan je je inschrijven voor de wachtlijst. Hiervoor heb je een account nodig. Indien je geen account hebt, kan je deze direct aanmaken.
Voor uitverkochte voorstellingen kan je je hiervoor via de website op de wachtlijst plaatsen. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Zodra er kaarten terugkomen van een uitverkochte voorstelling, gaan wij de bezoekers benaderen die op de wachtlijst staan. Dit doen wij voornamelijk via de mail. Hierbij geldt wie het eerst reageert en reserveert heeft geluk. Bij telefonisch benaderen van de wachtlijst worden bij afwezigheid geen voicemails ingesproken.
Garderobe
Ja, wij hebben een (bewaakte) garderobe. Als je in de hal de trap naar beneden neemt, kom je in de (bewaakte) garderobe. Deze is ook direct bereikbaar vanuit de parkeergarage.
Als je je nummer kwijt bent brengen wij hiervoor € 10,- in rekening.
Cadeaubonnen en Podium Cadeaukaarten
Wij verkopen de Podium Cadeaukaart. Deze kaart ziet eruit als een pinpas en kan opgewaardeerd worden vanaf €10.
Deze kan niet online gebruikt worden, maar wel als betaalmiddel bij de servicebalie in ons theater. Als je je bestelling hebt gedaan via internet kun je de bonnen ook daarna bij de servicebalie inleveren, waarna het bedrag (maximaal ter hoogte van het ticketbedrag) wordt teruggestort op je rekening.
De Podium Cadeaukaart is geldig tot 3 jaar na uitgifte. Zie meer informatie op de website van Podium Cadeaukaart ( klik hier)
Het bedrag wat je moet afrekenen wordt van de kaart afgeschreven. Het overige bedrag blijft op de kaart staan.
Je kunt je Podium Cadeaukaart ook gebruiken bij betalingen via internet. Tijdens het reserveren krijg je de optie ‘betaalmiddel’ en dan klik je de Podium Cadeaukaart aan. In het scherm voer je de code in die op de achterkant van de kaart staat. Daarnaast wordt ook om de verificatiecode gevraagd die zich onder de kraslaag aan de achterkant van de kaart bevindt. Als het tegoed op de kaart niet voldoende is voor het gehele aankoopbedrag kun je het resterende bedrag met een andere betaalmethode (iDeal) voldoen. Een eventueel restbedrag blijft op de kaart staan en kan je bij een volgende reservering gebruiken.
Het Park accepteert alleen de Podium Cadeaukaart als betaalmiddel. Andere bonnen (waaronder de Kunst en Cultuurkaart, VVV bonnen, de Entertainmentcart, Musicalbon etc.) accepteren wij niet. Een uitzondering hierop is de Omring Cadeaukaart.
Tegoedbonnen
Je kunt je tegoed inwisselen via onze website en via de servicebalie.
Op de website dien je een account aan te maken met het e-mailadres waar je je voorstellingen op hebt gereserveerd. In dit account kun je de voorstellingen en persoonlijk tegoed terugvinden. Als je een reservering maakt wordt het tegoed zichtbaar op het moment dat je in het betalingsgedeelte van de reservering komt. Hier kom je, nadat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden. Jouw gekochte kaarten kun je via je account downloaden en printen.
Je kunt het tegoed ook inwisselen aan de servicebalie. Het tegoed zal verrekend worden met je reservering.
Op veel voorstellingen wordt op de dag van de voorstelling 50% korting verstrekt aan jongeren t/m 21 jaar. Uitzondering hierop zijn tickets voor jeugd- en familievoorstellingen en voorstellingen waarop geen kortingen mogen worden gegeven. Tickets voor deze korting kunnen uitsluitend op de dag van de voorstelling aan de balie worden gekocht, op vertoon van legitimatie.
Rolstoelplaatsen
Helaas is het niet mogelijk om via het internet een rolstoelplaats te reserveren. Je kunt dit met de servicebalie regelen via e-mail, telefonisch of aan de balie.
Er zijn in de Hamletzaal (grote zaal) rolstoelplaatsen op rij 2 en 3 (2 rolstoelplaatsen) en ook op het balkon zijn 2 rolstoelplaatsen.
In de Othellozaal (kleine zaal) zijn 2 rolstoelplaatsen beschikbaar voor de tribune.
Als je gebruik maakt van een rolstoelplaats kan degene die met je meegaat naast je zitten.
Oordopjes
Bij de servicebalie is het mogelijk om voorafgaand aan de voorstelling oordopjes aan te schaffen. De oordopjes hebben een uitstekend muziekfilter, veilige geluidsdemping, zitten comfortabel, zijn makkelijk mee te nemen en herbruikbaar.
Kindervoorstellingen
Speciaal voor kindervoorstellingen hebben wij een beperkt aantal stoelverhogers (200 stuks). Deze zijn gratis verkrijgbaar bij de garderobe of staan klaar bij de ingang van zaal. De stoelverhogers zijn alleen geschikt voor kinderen. Uiteraard mag je ook je eigen stoelverhoger meenemen.
Ook voor kinderen dien je voor een voorstelling altijd een stoel te reserveren en te betalen. Natuurlijk is het wel mogelijk om je kind op schoot te nemen tijdens de voorstelling. Houd rekening met bezoekers achter je, want die kunnen hier hinder van ondervinden. In dat geval gaan wij er vanuit dat je je kind weer op de stoel naast je zet.
Uitzondering hierop is het ‘Peuter & Kleuter festival’ en de ‘Babyconcerten’. Alleen de allerkleinsten (baby’s en kinderen tot 1 jaar) die met hun ouders/broertjes en zusjes meegaan mogen op schoot van één van hun ouders zitten.
Parkeren
Onder het theater ligt een openbare parkeergarage en in de directe omgeving van het theater zijn voldoende parkeerplaatsen op loopafstand. In de parkeergarage en op de Lambert Melisweg is alleen mogelijk om betaald te parkeren. Kijk voor alle parkeerplekken en regels op www.hoorn.nl/parkeren-bezoekers
De parkeergarage en omliggende parkeergelegenheden worden beheerd door de gemeente Hoorn. Wie vragen over het parkeren heeft, kan terecht bij het bureau Stadstoezicht. Dat kan door te mailen naar parkeren@hoorn.nl
De parkeergarage bevat 135 parkeerplaatsen, waarvan 3 rolstoeltoegankelijke parkeerplaatsen. Ook staan er 2 laadpalen voor elektrische auto’s.
Vanuit de parkeergarage begeef je je naar de garderobe. Naast de balie van de garderobe vind je de lift. Indien het theater gesloten is, kan je de lift niet gebruiken. Om de garage te verlaten ga je linksaf naar de uitgang. Links van de trap bevindt zich een pad welke schuin oploopt en op de stoep naast de openbare weg uitkomt.
Groepsreserveringen
Het is mogelijk om met een groep (15 personen of meer) een voorstelling te bezoeken. Wel is er eerst toestemming nodig van het betreffende gezelschap of de artiest. Groepsreserveringen kunnen aangevraagd worden door een email te sturen naar servicebalie@hetpark.nl.
Voor de meeste voorstellingen bedraagt de groepskorting € 2,- per persoon (v.a. 15 personen).
Ja, wij kunnen een hele avond uit voor je organiseren met diverse mogelijkheden zoals koffie met gebak voor aanvang, in de pauze een drankje, na afloop een borrelarrangement. Bijna alles is mogelijk! Neem gerust contact met ons op via servicebalie@hetpark.nl.
Rondleidingen
Ja, graag geven wij een kijkje achter de theaterschermen. Groepen vanaf 10 personen zijn van harte welkom. Je kunt je opgeven via servicebalie@hetpark.nl. Afhankelijk van de groepsgrootte wordt een vergoeding gevraagd. Daarnaast bieden we rondleidingen voor kinderen t/m 16 jaar gratis aan.
Het gebouw & huren en gebruik van zalen en andere ruimtes
Het gebouw beschikt over een de lift die je vanuit de parkeergarage het theater in brengt. Daarnaast is er ook een lift naar de theaterzalen. In de grote zaal zijn dan ingangen 2, 4 en 5 bereikbaar. In de Othellozaal zijn beide zaalingangen bereikbaar.
Indien het theater gesloten is, kun je de lift vanuit de parkeergarage niet gebruiken. Om de garage te verlaten ga je linksaf naar de uitgang. Links van de trap bevindt zich een pad welke schuin oploopt en op de stoep naast de openbare weg uitkomt.
Ja, het theater beschikt over 2 rolstoeltoegankelijke toiletten in de foyer (vlakbij zaalingang 1 en vóór de trap richting zaalingang 3).
Ja, graag wijzen wij onze huurders op de algemene voorwaarden die van toepassing zijn als de activiteit in een definitieve huurovereenkomst is vastgelegd. Klik hier voor meer informatie over de voorwaarden.
Overig
Ja, het is mogelijk een lunch te bestellen bij de middagvoorstellingen. Het arrangement bestaat uit een 12-uurtje voorafgaande aan de voorstelling. Het arrangement is beschikbaar bij alle middagvoorstellingen in Het Park. Je kunt dit arrangement bijboeken bij de juiste middagvoorstelling. Hierbij kun je kiezen uit drie variaties: vlees, vis of vegetarisch.
Dit zijn de voorwaarden die Het Park hanteert. De Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties (VSCD) is een branchevereniging van podia in Nederland.
Bekijk hier de algemene bezoekersvoorwaarde van de VSCD.
Onze servicebalie staat voor je klaar. Stuur een e-mail naar servicebalie@hetpark.nl